Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Noam Chomsky: Δεν αποκηρύσσει την αντίδραση στο νόμο Διαμαντοπούλου

Ποτέ μου δεν πίστεψα χωρίς διασταύρωση αυτά που γράφονται ή λέγονται στις τηλεοράσεις ή τις εφημερίδες ή στο internet. Πάντα, και ειδικά για σημαντικά θέματα, ήθελα να έχω διασταύρωση της είδησης γιατί, πάντα, μα πάντα, υπάρχει μία άλλη αλήθεια πίσω από την ειπωμένη ή γραμμένη είδηση.


Έτσι λοιπόν προχθές, χαζεύοντας το timeline μου στο twitter πέρασε και ένα post του Πάσχου Μανδραβέλλη (http://twitter.com/#!/Mandravelis) που έγραφε: «Τσόμσκι: είναι γελοίο να με εμφανίζουν ότι ενεπλάκην στην υπόθεση κατά του νόμου για τα ελληνικά ΑΕΙ » όπου το link παραπέμπει σε μία επιστολή προς την εφημερίδα Καθημερινή ενός αναγνώστη. Στην εν λόγω επιστολή ο αναγνώστης της εφημερίδας μας ανακοινώνει πως επικοινώνησε με τον Καθηγητή Chomsky ρωτώντας τον εάν και κατά πόσον όντως υπέγραψε την διαδικτυακή επιστολή στην ιστοσελίδα αυτή http://goo.gl/yGBJj και πως ο κ. Chomsky του απάντησε ότι δεν έχει υπογράψει και πως δεν γνωρίζει τίποτα για το θέμα αυτό!


Η αλήθεια είναι πως ψάχνοντας στο διαδίκτυο για την διασταύρωση της πληροφορίας δεν βρήκα κανένα σχετικό αποτέλεσμα. Οπότε σκέφτηκα κι εγώ το πολύ απλό. Αφού ο κ. Chomsky είχε την καλοσύνη να απαντήσει στον αναγνώστη της Καθημερινής, γιατί να μην απαντήσει και σε μένα; 


Μια και δυο λοιπόν, αφού δεν είναι και δύσκολο δα, βρήκα το email του Καθηγητή Chomsky στην σελίδα του στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου ΜΙΤ και του έστειλα κι εγώ ένα email όπου τον ρωτούσα απλά πράγματα:



Dear Professor,

Since ten days ago your name seems to be in the list of supporters from all around the world for the petition the Greek society has started opposing the reform the Greek Government intends to apply on the Greek Universities. In this page http://goo.gl/yGBJj your name is the first in the list of thousands!

Though, in today’s “Kathimerini Newspaper” issue, an Athenian Lawyer named Alexios D. Papastavrou claims (link in Greek language only http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_28/08/2011_454144) that he contacted you and that you declined any support whatsoever to the cause of the petition!

Could you please verify what is your involvement in our cause? Namely, have you ever signed in favor of this petition?

I am really sorry to trouble you with this, and would really appreciate your reply!

Sincerely Yours,
Θεωρώ ότι το email μου ήταν απλό, και διατυπωμένο κατά τέτοιο τρόπο που να μην σηκώνει καμία παρεξήγηση. Πιστεύω να συμφωνούμε.

Η αλήθεια είναι πως όταν έστειλα το email από μέσα μου θεωρούσα πως δεν λάμβανα καμία απάντηση. Ξέρετε... το άγχος του ανώνυμου πολίτη που ποτέ δεν του δίνουν σημασία οι «κάποιοι». Αμ δε!!!

Ο κ. Καθηγητής με διέψευσε, και λίγη μόλις ώρα μετά μου απάντησε αποστομωτικά και νομίζω αρκετά λιτά αναφέροντας εν ολίγοις πως γνωρίζει το petition εναντίον του νόμου Διαμαντοπούλου χωρίς όμως να έχει ιδία άποψη για το θέμα. Εμπιστευόμενος όμως την γνώμη έμπιστων συναδέλφων του δεν αποκηρύσσει σε καμία περίπτωση το περιεχόμενο του petition και την αντίδραση των ακαδημαϊκών.

Κλείνοντας υπογραμμίζω πως δεν μπορώ να δημοσιεύσω το ακριβές περιεχόμενο της αλληλογραφίας μου με τον Καθηγητή Chomsky αφού ο ίδιος μου το ζήτησε. Μου ζήτησε όμως να αναφέρω ρητά πως όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να του ζητήσει μέσω email την δήλωση που ετοίμασε για το θέμα αυτό!

Αυτά περί έμπιστης δημοσιογραφίας...